Besketet att det var tvillingar

Pojkarna sover så nu ska jag passa på att skriva om  trippen till uppsala för tvillingbeskedet. Kommer skriva ultraljud som UL så ni inte undrar vad det är för nått.

Vi lämnade elize på dagis vid halv 8 för vi hade tid 9:00. Ville ha gott om tid att hitta parkering. Efetr vi lämnat henne så stannade vi och tankade och köpte smörgås och kaffe på macken. Regnet öste ner och folk körde i typ 60km/h. Och alla som pendlar åkte samtidigt som oss just denna dag. Såg hur klockan tickade på och visste att vi skulle bli sena även fast vi åkt i god tid. David släppte av mig vid entren så jag kunde springa in och anmäla mig i kassan. Medans han letade parkeringsplats. Var jätte stressad när jag kom i men hon i kassan sa att det inte var någon fara och att jag skulle få komma i iaf. Jag tog hissen upp och där stog det en och frågade om jag ville vara med på någon forskning. Men jag sa att jag var sen och inte hade tid. Men då kom Hon som skulle göra UL:et fram och sa att jag hinner ta 2 blodprov för att vara med i forskningen. Satt där och svarade på frågon medans hon tog proverna. När det var klart var vi tvungna att börja ul:et men david ahde inte kommit än. Men vi hade inte att vänta. Sa att om det kommer upp en lång kille med rakad skalle så är det david. Var fortfarande stressad efter hela resan. La mig på britsen och hon började kolla på magen. Såg på skärmen och såg 2 runda ringar. Trodde att det var huvud och mage. Precis då kom David in i rummer och frågade Ja hur många är det nu då?? Nämen vad kul att du frågar sa hon som gjorde Ul:et för det är 2st. Då kännde jag tårarna rinna kramade Davids hand och han bara flinade. Gick inte att sluta grina: Tusen tankar kom upp. Men allt såg bra ut och dom såg lika stora ut och det var viktigt och dom ahde varsin moderkaka fast dom hade vuxit ihop till en. Skulle få en nu tid till ett till Ul + läkarbesök eftersom man ska göra fler ul när det är 2 för att se så att den ena inte tar all näring och den andra blir för liten. Så fort vi gick där ifrån så ringde David sin mamma men hon trodde inte på honom så jag fick prata med henne och då fattade hon att det var sant för jag var nog fortfarande i chock. När vi satt i bilen ringde jag min mamma. Hon var tvungen att sätta sig ner och dricka vatten så hon skulle ringa upp. Hon blev nog lika chockad som jag.
Nu i efterhand så är det något fantastiskt och man får känna sig utvald att man kan få två så underbara på samma gång. 

Elize hade precis accepterat att hon skulle få ett syskon, när vi berättade att det var 2 st. Men jag tror att hon är överlycklig för sina små bröder. Hon både byter blöjor och hjälper mig att mata. 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0