bönan är här

Hejsan. idag har jag inte vart hemma på hela dagen så sorry för en dålig uppdatering.

Imorse så gick vi till dagis som vanligt. Sen gick vi hem till mathilda. Där fick pojkarna gröt. Sen bar det av till bvc och pojkarna somnade redan när jag lagt dom i vagnen. Skönt att dom sover skönt i vagnen iaf för annars här hemma blir det mest power naps på typ 10-15 min. Väl uppe på bvc så vägde och mätte vi pojkarna. Lucas väger nu 9kg och är 68cm.  Och Emil 8.4kg och är 66.5cm. Så dom har verkligen gått upp i vikt och växer så det knakar. Tycker det är bra att dom har lite ta av om dom skulle bli sjuka eller nått. Sen efter bvc gick vi hem till M's mamma. Där serverades det varma mackor och kaffe ute i solen medans barnen sov. Pojkarna vaknade efter en stund och fick lite mat. När klockan var närmare 2 gick vi till dagis. M's mamma bor nästan granne med dagis så det var skönt. Efter vi hämtat elize bar det av till apoteket för att köpa salva till lucas eftersom miniderm inte fungerar. Frågade på bvc vad jag kunde använda istället men hon kunde inte rekomendera nått eftersom dom bara använder miniderm där. Hon påminde mig om att inte köpa någon salva som inehåller parfym. VA nehe får man inte anväda det. HALLÅ som jag inte vissde det eller. Men man ska tydligen använda miniderm som det är alkohol i låter väldigt konstigt i mina öron men men det dom säger på bvc är väl rätt *INTE*. Där ska barnen passa in i ett visst mönster. måste man sätta barn i fack redan som nyfödda??? less blir man iaf. 
Men men sen efter apoteks besöket gick vi med hem till m och drack kaffe. Sedan bar det av hemåt  eftersom bernice (bönan) skulle komma jit idag. Hon kom lagom till maten som blev lasange idag. Och det var david som gjorde maten eftersom har gör det godare än jag.  Så nu sitter jag här och passar på att skriva dagen händelser medans elize kollar på tv och bernice underhåller barnen. Dåliga mamma jag är va som väljer dator istället för att umgås med mina barn. Så innan komentarerna trillar in så ska jag avsluta och umgås med barnen innan det är läggnings dags.

hejhopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0